Promocija
Baština i eno-gastro ponuda predstavljaju podlogu za razvoj održivog turizma, a educirani kadar – imperativ
Autor fotografija: Bogdan Klarić
Ulaganjima u obrazovanje budućih turističkih djelatnika radi se na promicanju vlastitog nacionalnog identiteta i baštinskih vrijednosti, a s dugoročnim ciljem da se kod turista i posjetitelja u budućnosti razvije osjećaj i potreba za zaštitom istih. Misao je to kojom se Turističko-ugostiteljska škole Split vodila u organizaciji niza aktivnosti s kojima je, zahvaljujući projektu uspostave Regionalnog centra kompetentnosti u sektoru turizma i ugostiteljstva popularno nazvanim FitSplit - Future In Tourism, sudjelovala u Mjesecu gastronomije kojeg drugu godinu zaredom provodi Turistička zajednica grada Splita.
Sve je počelo 27. rujna na Svjetski dan turizma, kojeg je obilježila degustacija na Prokurativama te milenijska fotografija, a nastavilo se Gastro danima RCK tijekom kojih su djeca u restoranu Velum pokazala kulinarske vještine i veliko srce kuhajući za Udrugu Anđeli. Svaka dobra štorija o spizi ne bi bila potpuna bez kapljice dobrog vina pa je ova hvalevrijedna priča zaokružena u četvrtak, 19. listopada, festivalom „Poljubi me vinom“, održanom u restoranu Zrno Soli.
„Skalu po skalu nadograđivali smo program kako bismo kroz pomno osmišljeni koncept pokazali da održivi turizam nije floskula. Upravo suprotno, na licu mjesta prezentirali smo njegovu primjenu u praksi“, istaknula je Andrea Bilandžić, voditeljica promocije strukovnih zanimanja i rada RCK dodajući kako tradicija u funkciji turističkih trendova, bogata baština i eno-gastro ponuda predstavljaju podlogu za produžetak sezone i razvoj održivog turizma, a educirani i motivirani turistički djelatnici – imperativ.
Stoga su talentirani učenici Turističko-ugostiteljska škole Split, i to netom prije natjecanja u Litvi, u četvrtak imali priliku učiti od vrhunskih stručnjaka. Među njima je bio i enolog, agronom i sommelier Damir Zrno koji je pokazao zbog čega je autohtono najbolje. O važnosti storytellinga govorila je Monika Prović, najmlađa članica tima opuzenske vinarije Prović, smještene u srcu delte rijeke Neretve. Svoje dugogodišnje iskustvo i tradiciju, koju su uveli u novu eru vinarstva i vinogradarstva, predstavila je i Helena Skelin iz Vinarije Matuško, koja u svojoj ponudi ima vrhunska autohtona vina pelješkog kraja. S Pelješca je stigao i Stanislav Štambuk, direktor prodaje tvrtke Pelješki vinogradar koji se vodi time kako je kvaliteta ključan faktor za plasman vina na svjetskom tržištu. Naglasak festivala „Poljubi me vinom“ bio je na predstavljanju autohtonih sorti poput Grka, koji je izrazito rijedak jer uspijeva samo na pjeskovitim terenima na krajnjem jugu Hrvatske, te Plavca malog s pozicija Dingač i Postup, kao i sve popularnijeg Kaštelanskog Crljenka, koji je svoju slavu dosegao u Americi pod nazivom Zinfandel, ali i starih sorti koje su bile na tragu izumiranja, poput Zlatarice i Trnjka, a danas su revitalizirane i njihova vrijednost je prepoznata ne samo na domaćem, nego i na svjetskim tržištima.
„Puno smo naučili o dalmatinskim vinima, kako se poslužuju i uz koja jela. Vjerujem da će mi to znanje koristiti u budućnosti“, poručila je učenica Margita Zirojević.
Pohvala za vrijedne učenike stigla je i od direktorice Turističke zajednice grada Splita Alijane Vukšić.
„Ovi mladi ljudi iz Turističko-ugostiteljske škole imaju znanja, a upravo je znanje ono što nas razlikuje od ostalih zemalja na zahtjevnom turističkom tržištu. Imamo fantastičan kadar, treba im samo pružiti mogućnost da se prezentiraju, a ako je suditi po izvrsnim mentorima koji ih educiraju, budućnost splitskog turizma nije upitna“, istaknula je Vukšić.
Ključan faktor za zadržavanje mladih i talentiranih ljudi u Hrvatskoj svakako je povezivanje obrazovnog i realnog sektora. U sklopu projekta uspostave RCK dosad je ostvaren niz uspješnih suradnji s brojnim tvrtkama iz ugostiteljsko-turističkog sektora, sve s ciljem povezivanja učenika s potencijalnim budućim poslodavcima.
„Nastava praktičnog tipa je izuzetno važna kako bi naši učenici u realnom okruženju mogli savladati vještine potrebne za tržište rada. Projekt se bliži svom kraju i doista je bio zahtjevan. Proveli smo toliko programa, edukacija, studijskih putovanja, svega onoga što nam je trebalo kako bi podigli svoje kapacitete, a sve kako bi naši učenici i polaznici obrazovanja odraslih i cjeloživotnog učenja sutra bili konkurentniji na tržištu rada“, istaknuo je Ivo Bilić, ravnatelj Turističko-ugostiteljske škole Split.
Ukupna vrijednost projekta uspostave Regionalnog centra kompetentnosti u sektoru turizma i ugostiteljstva iznosi 9.864.689,68 EUR / 74.325.504,37 HRK, a u stopostotnoj vrijednosti ga financira Europska unija sredstvima iz Europskog socijalnog fonda.
Sadržaj objave isključiva je odgovornost Turističko-ugostiteljske škole Split.